No emprenyeu el comisari


L’altre dia rebuscant en una parada de llibres a 1 euro, vaig trobar un llibre del Ferran Torrent que no havia llegit; No emprenyeu el comissari, i clar, a 1 euro no vaig dubtar en comprar-lo. I com tots els de Torrent és brutal, tot seguit copie literalment un xicotet passatge del llibre que em va fer molta gràcia.

- Bon dia, Jacint- saludà Fede amb veu cordial.
L’enllustrador, conegut pel seu cabreig permanent, a causa, entre altres coses, de la nombrosa presència d’ultradretans al districte, contestà sense alçar la vista:
- Ni bon dia ni hòsties. La pròxima vegada que aparques d’esta manera cride el municipal.
- Collons, no sigues mamó.
- ¿ Mamó jo?. Fa trenta anys que sóc de la CNT- s’enfurí l’enllustrador alçant la veu i mirant els vianants, orgullós-. ¡ Escolta-ho bé, trenta anys! ¡ Tinc el número cinc de carnet...!.
Un jove empleat del quiosc prengué la paraula:
- Doncs a vore si te’l renoves, Durruti, que estàs més cremat que l’orella de Niki Lauda.