Gavines, burros i altres espècies

Escric aquest article a corre-cuita perquè hui m'han arribat notícies des de Xàtiva. Durant el dia d'ahir les tendes, botigues i altres comerços locals van estar mig buits. El quid de la qüestió -em comenten- no està en l'arribada del final de mes, sinó en les paraules que l'excel·lentíssim alcalde Don Alfonso Rus va realitzar el dia 21 d’aquest mes quan clausurava l'acte de campanya del PP en la València de Rita Barberà i Santiago Calatrava. Transcric les paraules que va realitzar per sol·licitar el vot per Cañete: Com que estic convençut que ho fareu, o el voteu, o vos pegue una palissa (per si algú no les va escoltar):

Per quantificar fins on arriba l'abast de la tragèdia he comprovat el resultat de l'escrutini. El Partit Popular ha perdut 3184 vots en la capital de la Costera. Certament és difícil posar-se en la pell d'altri però, puc entendre la por de moltes famílies a eixir de casa. Ja m'imagine això de trobar-se l'alcaldable amb una branca i que et faça un bon repàs de vara mentre tu vas cridant, viva Mariano Rajoy, viva la Cospedal i que vixca la Geperudeta!. Acollona de veres. I la impressió que tinc- des de la distància de la no militància pepera- és que els electors populars s'ho creuen tot. Així ho va afirmar fa uns anys l'Alcalde durant un míting en un poble del costat de Xàtiva: 'portaré la platja a Xàtiva i s'ho van creure! Si jo mane, porte la platja! I agarren i s'ho creuen tots. Seran burros!

En aquesta Comunitat de moros, cristians i algun convers que altre, la bandada de gaviotes ( sic) encara és majoritària, primera força política. I arrasant. Perquè sempre arrasen, ni corrupció, ni cap altra cosa. I hom pot pensar, les eleccions eren europees, i tant!, però tots sabem que desgraciadament Brussel·les queda aproximadament a 1680 km i les gavines són excel·lents voladors. Als altres ens prenen com a burros i ja se sap, els burros no volen.